K problematice zdrojů poznání soudobých dějin školství v Československu

Logo poskytovatele

Varování

Publikace nespadá pod Pedagogickou fakultu, ale pod Filozofickou fakultu. Oficiální stránka publikace je na webu muni.cz.
Autoři

KNOTOVÁ Dana ŠIMÁNĚ Michal ZOUNEK Jiří

Rok publikování 2015
Druh Další prezentace na konferencích
Fakulta / Pracoviště MU

Filozofická fakulta

Citace
Popis Příspěvek se zaměřuje na problematiku zdrojů poznání minulosti při studiu soudobých dějin školství v Československu. Autoři si položili otázku, jaké zdroje má historik pedagogiky k dispozici, pokud se rozhodne zkoumat soudobé dějiny školství. Tuto otázku se přitom snaží sledovat zejména v souvislosti se základním školstvím v bývalém Jihomoravském kraji v letech 1969-1989. Přestože zdrojů k poznání dějin socialistického školství je poměrně velké množství, přesto doposud známé a dostupné zdroje pokrývají pouze některé části života škol či aktérů školního života. Orální historie tak představuje důležitou součást historicko-pedagogického výzkumu, která umožňuje komplexnější a někdy i jediné možné poznání každodenní školní reality (praxe) v nedávné minulosti.
Související projekty:

Používáte starou verzi internetového prohlížeče. Doporučujeme aktualizovat Váš prohlížeč na nejnovější verzi.