Zur Wirkung der in der L1 benutzten Lesestrategien auf die Textkompetenz in L2 und L3
Název česky | K vlivu čtenářských strategií používaných v L1 na textovou kompetenci v L2 a L3 |
---|---|
Autoři | |
Rok publikování | 2013 |
Druh | Článek ve sborníku |
Konference | Education and Languages in Europe / Bildung und Sprachen in Europa |
Fakulta / Pracoviště MU | |
Citace | |
Obor | Pedagogika a školství |
Klíčová slova | Multilingualism; reading strategy; transfer; |
Popis | Tématu mnohojazyčnosti s v posledních letech věnuje stále více výzkumů. V tomto příspěvku představuji koncept dizertační práce, která se soustředí především na přenos čtenářských strategií mezi jednotlivými jazyky. Studie se provádí s brněnskými gymnazisty, kteří mají češtinu jako L1, angličtinu jako L2 a němčinu jako L3. Za prvé zkoumám, jak žáci rozumějí textu v mateřštině, za druhé mě zajímá, jaké čtenářské strategie při tom používají. |
Související projekty: |