Zur Wirkung der in der L1 benutzten Lesestrategien auf die Textkompetenz in L2 und L3

Název česky K vlivu čtenářských strategií používaných v L1 na textovou kompetenci v L2 a L3
Autoři

PALACKOVÁ Zuzana

Rok publikování 2013
Druh Článek ve sborníku
Konference Education and Languages in Europe / Bildung und Sprachen in Europa
Fakulta / Pracoviště MU

Pedagogická fakulta

Citace
Obor Pedagogika a školství
Klíčová slova Multilingualism; reading strategy; transfer;
Popis Tématu mnohojazyčnosti s v posledních letech věnuje stále více výzkumů. V tomto příspěvku představuji koncept dizertační práce, která se soustředí především na přenos čtenářských strategií mezi jednotlivými jazyky. Studie se provádí s brněnskými gymnazisty, kteří mají češtinu jako L1, angličtinu jako L2 a němčinu jako L3. Za prvé zkoumám, jak žáci rozumějí textu v mateřštině, za druhé mě zajímá, jaké čtenářské strategie při tom používají.
Související projekty:

Používáte starou verzi internetového prohlížeče. Doporučujeme aktualizovat Váš prohlížeč na nejnovější verzi.