Postupy a metody kritického myšlení - prostředek rozvoje čtenářské gramotnosti v hodinách českého jazyka
Autoři | |
---|---|
Rok publikování | 2015 |
Druh | Článek v odborném periodiku |
Časopis / Zdroj | Komenský |
Fakulta / Pracoviště MU | |
Citace | |
Obor | Jazykověda |
Klíčová slova | Czech language; critical thinking; reading literacy; 2nd stage of primary school |
Popis | Příspěvek se zaměřuje na praktické možnosti rozvoje čtenářské gramotnosti u žáků 2. stupně základních škol. Je určen zejména učitelům českého jazyka, ale uvedené metody kritického myšlení, které nabízí program RWCT (Čtením a psaním ke kritickému myšlení), lze aplikovat i v dalších předmětech. V úvodních pasážích textu jsou čtenáři seznámeni s vysvětlením pojmu kritické myšlení, dále pak s pojetím čtenářské gramotnosti, jejími složkami a nezbytnými podmínkami. Podstatu příspěvku tvoří příklady praktického využití vybraných metod kritického myšlení ve výuce českého jazyka. |