Postupy a metody kritického myšlení - prostředek rozvoje čtenářské gramotnosti v hodinách českého jazyka

Autoři

TUŠKOVÁ Jana Marie

Rok publikování 2015
Druh Článek v odborném periodiku
Časopis / Zdroj Komenský
Fakulta / Pracoviště MU

Pedagogická fakulta

Citace
Obor Jazykověda
Klíčová slova Czech language; critical thinking; reading literacy; 2nd stage of primary school
Popis Příspěvek se zaměřuje na praktické možnosti rozvoje čtenářské gramotnosti u žáků 2. stupně základních škol. Je určen zejména učitelům českého jazyka, ale uvedené metody kritického myšlení, které nabízí program RWCT (Čtením a psaním ke kritickému myšlení), lze aplikovat i v dalších předmětech. V úvodních pasážích textu jsou čtenáři seznámeni s vysvětlením pojmu kritické myšlení, dále pak s pojetím čtenářské gramotnosti, jejími složkami a nezbytnými podmínkami. Podstatu příspěvku tvoří příklady praktického využití vybraných metod kritického myšlení ve výuce českého jazyka.

Používáte starou verzi internetového prohlížeče. Doporučujeme aktualizovat Váš prohlížeč na nejnovější verzi.