Výběrové zaměření pozornosti učitelů mateřských škol,

Autoři

SYSLOVÁ Zora

Rok publikování 2015
Druh Další prezentace na konferencích
Fakulta / Pracoviště MU

Pedagogická fakulta

Citace
Popis Prezentace přináší pohled na schopnost učitelů mateřských škol všímat si důležitých aspektů při práci s dětmi. Teoretická východiska jsou opřena o koncept rozvoje tzv. reflektivního praktika. Výsledky dosavadních šetření ukazují, že je pro učitele obtížné verbalizovat svoje výkony a k hlubší analýze docházejí až při facilitaci. To znamená s pomocí cílených otázek, které podporují a rozvíjí vyšší hladiny myšlenkových operací, jakými jsou analýza, hodnocení, hledání alternativ apod. Výsledky naznačují, že většina učitelů se soustředila ve větší míře na činnosti učitelky než na činnosti dětí. Středoškolsky vzdělané učitelky využívaly častěji obecnějších popisů a byly daleko kritičtější k práci sledované učitelky než respondentky s vysokoškolským vzděláním. Zjištění také ukázala na souvislosti mezi dosaženým vzděláním (středoškolským a vysokoškolským) a mírou tacitních a explicitních znalostí, které učitelé při reflexi své práce použili.

Používáte starou verzi internetového prohlížeče. Doporučujeme aktualizovat Váš prohlížeč na nejnovější verzi.