MÍROVÁ SOUPEŘENÍ STUDENÉ VÁLKY V REFLEXI POŠTOVNÍ ZNÁMKY: OD HISTORICKÉHO PRAMENE K MEDIÁLNÍ VÝCHOVĚ
Autoři | |
---|---|
Rok publikování | 2015 |
Druh | Článek v odborném periodiku |
Časopis / Zdroj | Sborník prací PdF MU, řada společenských věd č. 29/2015/1 |
Fakulta / Pracoviště MU | |
Citace | |
Obor | Dějiny |
Klíčová slova | history teaching; didactics of history; postage stamps; cold war; propaganda; medial education; |
Popis | Text analyzuje didaktické a metodické aspekty uplatnění poštovních známek v edukačním procesu. Poštovní známky jsou podobně jako další vizuální média zároveň historickým pramenem reflektujícím zejména moderní, v tomto případě světové, dějiny. Na základě analýzy známkových témat z období studené války, lze jejich prostřednictvím v dějepisné výuce výstižně a účinně vysvětlovat nejen historické jevy, ale i mechanismy propagandy a protipropagandy. Popsaným postupem vzniká účinné alternativní edukativní médium, které posiluje především mezioborovou kooperaci školní dějepis – mediální výchova. |