Oborové didaktiky: bilance a perspektivy

Autoři

STUCHLÍKOVÁ Iva JANÍK Tomáš SLAVÍK Jan PÍŠOVÁ Michaela BENEŠ Zdeněk ČTRNÁCTOVÁ Hana DVOŘÁK Leoš HNÍK Ondřej PAPÁČEK Miroslav ŘEZNÍČKOVÁ Dana STANĚK Antonín ŠMEJKALOVÁ Martina VANÍČEK Jiří VONDROVÁ Naďa

Rok publikování 2015
Druh Kapitola v knize
Fakulta / Pracoviště MU

Pedagogická fakulta

Citace
Popis Závěrečná kapitola je pojata jako sumarizující na straně jedné a prospektivní na straně druhé. Výklad je zde rozvržen do tří stěžejních částí. V první jsou předestřeny bilance a perspektivy, jak je vidí autoři jednotlivých kapitol. Druhá část nabízí rozvahu o stavu a výhledech oborových didaktik. Ve třetí části jsou potom načrtnuty perspektivy dalšího rozvoje oborových didaktik: (1) Profilování teoretické orientace v oborových didaktikách jako cesta k jejich emancipaci a stabilizaci, (2) posílení výzkumné orientace oborových didaktik a rozvinutí jejich metodologie, (3) průnik perspektivních trendů z oblasti instructional design a curriculum studies do oborových didaktik, (4) zvýraznění role oborových didaktik jako integrujících a koordinujících disciplín v učitelském vzdělávání.

Používáte starou verzi internetového prohlížeče. Doporučujeme aktualizovat Váš prohlížeč na nejnovější verzi.