Efektivita využití kvízů, rébusů a dalších her jako motivačních prostředků v chemii

Autoři

PETRŮ Michaela CÍDLOVÁ Hana

Rok publikování 2015
Druh Článek ve sborníku
Konference XXIV. Mezinárodní konference o výuce chemie DIDAKTIKA CHEMIE A JEJÍ KONTEXTY. Sborník příspěvků z konference 20.–21. 5. 2015.
Fakulta / Pracoviště MU

Pedagogická fakulta

Citace
www https://munispace.muni.cz/index.php/munispace/catalog/book/780
Doi http://dx.doi.org/10.5817/CZ.MUNI.P210-7996-2015
Obor Pedagogika a školství
Klíčová slova motivation; chemistry; quizzes; games; lower secondary school; education in chemistry
Popis Výzkumy ukázaly, že druhou nejpožadovanější činností žáků (po chemických pokusech) v hodinách chemie je hraní chemicky zaměřených her, luštění chemických kvízů, křížovek s chemickou problematikou apod. Protože jde o motivační prostředek (ve srovnání s chemickými experimenty) bezpečný a snadno dostupný, je jeho cílenému využití ve výuce (nejen chemie) věnována v odborné literatuře poměrně velká pozornost. Text referuje o výsledcích rok a půl trvajícího longitudinálního výzkumu týkajícího se využití databáze dvouoborových interdisciplinárních motivačních úloh určených pro výuku chemie. Existuje též verze na CD nosiči, ISBN 978-80-210-7954-0.

Používáte starou verzi internetového prohlížeče. Doporučujeme aktualizovat Váš prohlížeč na nejnovější verzi.