Manifestations of Tacit Knowledge in Metaphors of Student Teacher
Název česky | Projevy tacitních znalostí v metaforách studentky učitelství |
---|---|
Autoři | |
Rok publikování | 2015 |
Druh | Další prezentace na konferencích |
Fakulta / Pracoviště MU | |
Citace | |
Popis | V prezentaci se nejdříve věnujeme operacionalizaci tacitních znalostí tak, aby je bylo možné výzkumně uchopovat. Tacitní znalosti definujeme v kontrastu ke znalostem explicitním na základě dvou kritérií - míra uvědomovanosti znalosti a míra artikulovatelnosti znalosti. Jako klíčový element při výzkumu tacitních znalostí byly identifikovány metafory. Cílem vystoupení je prezentovat výsledky kvalitativní studie, konkrétně jednoho případu - studentky učitelství Aleny. Empirický materiál byl získáván s pomocí netradiční metody vedení hloubkového rozhovoru zvané "čistý jazyk". Hledali jsme odpověď na výzkumnou otázku, jak se tacitní znalosti projevují v metaforách studentky učitelství. Výsledkem jsou čtyři konkrétní projevy tacitních znalostí, které jsme v datech identifikovali. V závěru diskutujeme otázku, zda se spíše než na odhalování (či zexplicitňování) tacitních znalostí orientovat na jejich záměrné ovlivňování. |
Související projekty: |