Jak učitelky mateřských škol vnímají svoji profesní zdatnost pro spolupráci s rodiči

Autoři

SYSLOVÁ Zora MAJERČÍKOVÁ Jana

Rok publikování 2014
Druh Konferenční abstrakty
Fakulta / Pracoviště MU

Pedagogická fakulta

Citace
Popis Text seznamuje s výsledky výzkumu zaměřeného na zjišťování self-efficacy učitelek MŠ pro spolupráci s rodiči v České republice, který byl realizován v roce 2014. Využitý byl slovenský dotazník Zdatnosť učiteľov spolupracovať s rodičmi (ZdUR) autorů Majerčíkové & Gavory (2011, publikovaný 2013). Profesní zdatnost (self-efficacy) učitele vyjadřuje jeho přesvědčení o svých schopnostech, které jsou propojeny s výkonem učitelské profese. Podobně jako na Slovensku, i české učitelky mají poměrně silné přesvědčení o tom, že činnosti s rodiči zvládají dobře. Z výsledků vyplývá, že nejvyšší dosažené vzdělání není je faktorem, který by ovlivňoval úroveň self-efficacy učitelek.

Používáte starou verzi internetového prohlížeče. Doporučujeme aktualizovat Váš prohlížeč na nejnovější verzi.