Dealing with students´ diversity in the context of inclusion
Název česky | Zacházení s diverzitou žáků v kontextu inkluze |
---|---|
Autoři | |
Rok publikování | 2015 |
Druh | Další prezentace na konferencích |
Fakulta / Pracoviště MU | |
Citace | |
Popis | . Inkluze se více či méně stává realitou školního vzdělávání, ale cesta, kterou směrem k ní jednotlivé školy v ČR urazily, je různá, podobně jako tomu je uvnitř jiných národních vzdělávacích systémů (srov. např. Armstrong & Spandagou, 2010). Základním principem symbolizujícím inkluzivní vzdělávání je práce s diverzitou žáků a to s cílem zhodnocení diverzity ve smyslu obohacení dalších aktérů školy. V tomto příspěvku se chceme věnovat tomu, jak v průběhu pedagogického procesu pracuje vedení školy a učitelé běžných základních škol s diverzitou žáků. Zaměříme se na dvě základní úrovně práce s diverzitou. První je práce s diverzitou žáků na úrovni celé školy, kde nám jde o postihnutí strategií týkající se společných podmínek a cílů vzdělávání, druhou je pak rovina individuální, zohledňující specifika jednotlivých žáků. |
Související projekty: |