,,Život v pohybu" integrovaná tematická výuka jako motivační prvek přírodovědné výuky na základní škole
Autoři | |
---|---|
Rok publikování | 2015 |
Druh | Konferenční abstrakty |
Fakulta / Pracoviště MU | |
Citace | |
Popis | Motivace žáků by měla být vnější a především vnitřní (vycházející z nitra každého žáka). Žák by měl vzdělávací proces vnímat jako smysluplnou činnost a především osobní zkušenost. Nemotivovaní žáci bývají pro učitele jeden z největších problémů a mohou celý proces vyučovaní zkomplikovat. Cílem každého učitele by měla být snaha o hledání vhodných motivačních prvků ve výuce, jež každému žákovi dají pocit kontroly nad vlastním učením. Příspěvek obsahuje náměty pro tvorbu a následnou realizaci integrované tematické výuky pro žáky 7. ročníků základní školy. Tato výuka je zaměřena na zatraktivnění přírodovědných předmětů (chemie, fyziky, přírodopisu a zeměpisu) žákům druhého stupně základní školy pomocí různých aktivizačních metod. |