Projektová výuka nebo integrovaná tematická výuka?
Autoři | |
---|---|
Rok publikování | 2015 |
Druh | Konferenční abstrakty |
Fakulta / Pracoviště MU | |
Citace | |
Popis | Projektová výuka využívá skutečnosti, že projekt je pro žáky či studenty motivem sám o sobě. Podporuje rozvoj klíčových kompetencí ve vzdělávacím procesu. Projekt vychází z logiky životní reality, přispívá k individualizaci výuky a umožňuje vnitřní diferenciaci. Zda je projektová výuka vhodnou metodou nebo lépe podle některých autorů formou vzdělávání i na vysoké škole by se mohly vést rozsáhlé diskuse. V dnešní době se setkáváme spíše s pozitivními ohlasy především od pedagogů základních a středních škol. Následující text ukazuje na využití projektové výuky v přípravě budoucích učitelů chemie a dalších přírodovědných předmětů na PedF MU v Brně. Hlavním přínosem této výuky je jednak napravit mnohé mylné představy o projektové výuce a zároveň seznámit studenty přírodovědných předmětů se všemi fázemi zpracování kvalitního projektu, jehož cílem je příprava a realizace integrované tematické výuky pro žáky prvního stupně základní školy. Pro realizaci vytvořeného integrovaného tematického vyučování je vybrána základní škola zaměřující se na problematické žáky a na žáky s poruchami učení či chování. V neposlední řadě si studenti utříbí základní rozdíly mezi projektovou a integrovanou tematickou výukou. |