Karel IV. – člověk i vladař v didaktizovaných médiích a výuce dějepisu

Autoři

ŠTĚPÁNEK Kamil

Rok publikování 2015
Druh Článek v odborném periodiku
Časopis / Zdroj Sborník prací PdF MU, řada společenských věd č. 29/2015/2
Fakulta / Pracoviště MU

Pedagogická fakulta

Citace
Obor Dějiny
Klíčová slova history teaching; didactics of history; medial education; Charles IV.;
Popis Osobnost Karla IV. se od středověku těšila zájmu, který v moderní době nazýváme mediální publicitou. Máme přitom na mysli zejména obrazová média, jejichž sdělení byla určena nejrůznějším příjemcům, ale také učebnice a další didaktické pomůcky. Akceptování fenoménu historické kultury však předpokládá, že se zmíněná obrazová sdělení místo pouhé ilustrace stanou kvalitativně novým výukovým prostředkem. Předkládaný text po analýze vývoje zobrazování tohoto panovníka (od gotické malby až po hraný film, platidla nebo poštovní známky) na vhodných příkladech komentuje propojení mediální výchovy a dějepisné edukace s cílem rozvoje historického vědomí žáka, i jeho mediální gramotnosti.

Používáte starou verzi internetového prohlížeče. Doporučujeme aktualizovat Váš prohlížeč na nejnovější verzi.