Using conversation analysis in classroom interaction research

Logo poskytovatele
Autoři

TŮMA František

Rok publikování 2015
Druh Kapitola v knize
Fakulta / Pracoviště MU

Pedagogická fakulta

Citace
Popis Dialogické přístupy obecně ani konverzační analýza konkrétně se v českém pedagogickém výzkumu běžně neuplatňují. Nicméně konverzační analýza provedená na videozáznamech z výuky ve třídě umožňuje vzít do úvahy lokální a dynamickou povahu interakce. Cíl této teoreticko-metodologické kapitoly je dvojí. Nejprve představí dialogismus a související pohled na učení, stejně jako konverzační analýzu jako výzkumnou metodu. Dále pak představí design výzkumného projektu "Interakce ve výuce anglického jazyka na vysoké škole". Pozornost je věnována metodologickým aspektům analýzy interakce ve třídě v kontextu výuky cizího jazyka.
Související projekty:

Používáte starou verzi internetového prohlížeče. Doporučujeme aktualizovat Váš prohlížeč na nejnovější verzi.