An Analysis of Blended Discourses Constructing the Education of Roma Children from Socially Disadvantaged Backgrounds

Logo poskytovatele
Název česky Analýza prolínajících se diskursů konstruujících edukaci romského žáka ze sociálně znevýhodněného prostředí
Autoři

KLAPKO Dušan

Rok publikování 2015
Druh Článek ve sborníku
Konference 2nd International Multidisciplinary Scientific Conference on Social Science and Arts SGEM 2015 - Conference Proceedings, Volume II, Education and Educational Research
Fakulta / Pracoviště MU

Pedagogická fakulta

Citace
www http://sgemsocial.org/ssgemlib/spip.php?article1364&lang=en
Doi http://dx.doi.org/10.5593/SGEMSOCIAL2015/B12/S3.004
Obor Pedagogika a školství
Klíčová slova Roma child; pupil from socially disadvantaged background; education; discourse analysis.
Popis We aim to present some of our research findings interpreting the education of Roma children from socially disadvantaged backgrounds in the Czech Republic. Namely, we employed Foucault’s (critical) discursive analysis, discursive psychology and conversational analysis. We focused primarily on authors of articles (on education of Roma) in journals for teachers. We aim to explain our research findings within the context of power discourse and blended institutional structures.
Související projekty:

Používáte starou verzi internetového prohlížeče. Doporučujeme aktualizovat Váš prohlížeč na nejnovější verzi.