Konstrukce vzdělávání romského žáka ze sociálně znevýhodněného prostředí v rámci prolínání a soupeření akademicky institucionálních, učitelských a rodičovských diskursů
Autoři | |
---|---|
Rok publikování | 2015 |
Druh | Další prezentace na konferencích |
Fakulta / Pracoviště MU | |
Citace | |
Popis | V našem příspěvku vycházíme z konstruktivisticky koncipované teorie Sociální konstrukce reality autorů Berger Luckmann (1999) a z kritických teorií, zejména z konceptů útlaku a nadvlády I. Young (2010). Pro náš příspěvek se zabýváme konkrétně akademickým diskursem prezentovaným v e-periodiku Učitelské noviny na téma edukace sociálně znevýhodněné žáka. Výzkumným vzorkem byly články za posledních pět let. Dále představíme interpretační repertoáry pedagogů pracujících na ZŠ praktických. V neposlední řadě předložíme analýzu výpovědí romských rodičů a žáků na procesy jejich rodinné a školní socializace. |
Související projekty: |