Konstrukce vzdělávání romského žáka ze sociálně znevýhodněného prostředí v rámci prolínání a soupeření akademicky institucionálních, učitelských a rodičovských diskursů

Logo poskytovatele
Autoři

KLAPKO Dušan REMSOVÁ Lenka

Rok publikování 2015
Druh Další prezentace na konferencích
Fakulta / Pracoviště MU

Pedagogická fakulta

Citace
Popis V našem příspěvku vycházíme z konstruktivisticky koncipované teorie Sociální konstrukce reality autorů Berger Luckmann (1999) a z kritických teorií, zejména z konceptů útlaku a nadvlády I. Young (2010). Pro náš příspěvek se zabýváme konkrétně akademickým diskursem prezentovaným v e-periodiku Učitelské noviny na téma edukace sociálně znevýhodněné žáka. Výzkumným vzorkem byly články za posledních pět let. Dále představíme interpretační repertoáry pedagogů pracujících na ZŠ praktických. V neposlední řadě předložíme analýzu výpovědí romských rodičů a žáků na procesy jejich rodinné a školní socializace.
Související projekty:

Používáte starou verzi internetového prohlížeče. Doporučujeme aktualizovat Váš prohlížeč na nejnovější verzi.