Dialogismus a konverzační analýza ve výzkumu interakce ve třídě

Logo poskytovatele
Autoři

TŮMA František

Rok publikování 2015
Druh Uspořádání workshopu
Fakulta / Pracoviště MU

Pedagogická fakulta

Citace
Popis Cílem workshopu je seznámit účastníky s východisky, principy a procesy dialogicky orientované analýzy výukové interakce. Nejdříve je představen dialogismus jako východisko pro uchopení interakce, na vybraných ukázkách z výuky jsou demonstrovány odlišnosti v monologickém a dialogickém pohledu na interakci. Následuje stručný úvod do konverzační analýzy, která je slučitelná s dialogismem. Vybrané aspekty procesu analýzy (např. izolace situací, podrobná transkripce, synchronizace transkriptu a videozáznamu, induktivní analýza) jsou následně předvedeny v prostředí programu Transana, který je obecně použitelný pro kvalitativní analýzu videozáznamu.
Související projekty:

Používáte starou verzi internetového prohlížeče. Doporučujeme aktualizovat Váš prohlížeč na nejnovější verzi.