Sebehodnocení žáků primární školy jako součást řešení matematické úlohy
Autoři | |
---|---|
Rok publikování | 2015 |
Druh | Článek v odborném periodiku |
Časopis / Zdroj | Studia Scientifica Facultatis Paedagogicae |
Fakulta / Pracoviště MU | |
Citace | |
Obor | Pedagogika a školství |
Klíčová slova | self-evaluation; non-standard task; solution; primary school pupils |
Popis | Analýza žákovských řešení nestandardních úloh poskytuje řadu cenných informací pro teorii i praxi edukace. V článku uvádíme výsledky výzkumné sondy, zaměřené na obecnější problematiku metakognice. Byl učiněn pokus o zjištění úrovně sebehodnocení jako součásti procesu řešení úloh ve spojitosti s mírou úspěšnosti řešení žáků primární školy. Úlohy byly vybrány ze soutěžního testu kategorie Klokánek (Ecolier), určeného pro žáky 4. a 5. ročníku ZŠ, který byl zadán v rámci soutěže Matematický klokan. |