Komparace didaktických prostředků ve výuce fyziky na SŠ

Autoři

HANZLOVSKÝ Radovan SLÁDEK Petr VÁLEK Jan

Rok publikování 2015
Druh Další prezentace na konferencích
Fakulta / Pracoviště MU

Pedagogická fakulta

Citace
Popis Teoretické znalosti v předmětu Fyzika jsou osvojovány žáky na SŠ dle striktně stanovených a předepsaných výukových norem, daných RVP a z něj vycházející ŠVP. Způsob předávání těchto znalostí na žáka se u prezenčního studia primárně uskutečňuje pomocí vyučujícího. Jeho prostřednictvím je žák seznámen při výuce a následně při volnočasové aktivitě studenta (dále VAS) s novými vědomostmi. Takto získané informace memoruje a fixuje prostřednictvím předepsaných výukových materiálů. Sekundárně pak může sám vyučující doporučit tematicky a obsahově vhodné mediální produkty, které mohou zábavnou formou pomoci zakomponovat školní učivo fyziky do širších souvislostí. Tím mohou poskytnout žákovi jak prezenčního tak kombinovaného studia z hlediska způsobu uchovávání informací v lidském mozku větší portfolio (auto)didaktických nástrojů. To s sebou přináší možnost komplexnějšího pojetí a pochopení problematiky fyzikálního učiva.

Používáte starou verzi internetového prohlížeče. Doporučujeme aktualizovat Váš prohlížeč na nejnovější verzi.