Z posluchárny za katedru: Mocenské vztahy ve výuce studentů učitelství

Autoři

VLČKOVÁ Kateřina LOJDOVÁ Kateřina LUKAS Josef MAREŠ Jan ŠALAMOUNOVÁ Zuzana KOHOUTEK Tomáš BRADOVÁ Jarmila JEŽEK Stanislav

Rok publikování 2015
Druh Odborná kniha
Citace
Popis Monografie prezentuje výsledky výzkumu ustavování a uspořádání mocenských vztahů ve výuce studentů učitelství, kteří se při své dlouhodobé praxi ocitají ve školních třídách coby nastávající učitelé. Autoři vycházejí z tradiční teorie relační moci Frenche a Ravena a na základě videonahrávek vyučovacích hodin, rozhovorů se studenty učitelství, jejich reflektivních deníků z praxí a dotazníkového šetření výuky studentů učitelství prostřednictvím výpovědí žáků popisují, jak studenti učitelství v interakci se žáky pracují s legitimní, donucovací, odměňovací, expertní a referenční mocí. Kniha představuje typické situace, s nimiž jsou studenti učitelství při své praxi konfrontováni, a může tak sloužit budoucím učitelům stejně jako těm, kdo je na tuto dráhu připravují.

Používáte starou verzi internetového prohlížeče. Doporučujeme aktualizovat Váš prohlížeč na nejnovější verzi.