Specifika výtvarných aktivit v projektech Speciální výtvarné výchovy

Autoři

STADLEROVÁ Hana

Rok publikování 2015
Druh Článek ve sborníku
Konference CREA-AE 2015. CREATIVE REFLEXIVE EMOTIONAL ALTERNATIVE ART EDUCATION
Fakulta / Pracoviště MU

Pedagogická fakulta

Citace
Obor Pedagogika a školství
Klíčová slova Special Art Education; Art, the means of production; client; self-fulfillment; creativity support; formation process
Popis Příspěvek prezentuje dílčí výsledky výzkumu realizovaného v letech 2010 - 2014. Vymezuje specifika pedagogické práce se sociálně znevýhodněnými klienty. Přibližuje projekty, které mimo jiné prokázaly velké nároky na vedení výtvarných činností. Ověřily různorodé možnosti tvorby, které byly inspirovány i současným výtvarným uměním. Klienti měli možnost využívat širokou škálu výtvarných prostředků, a to včetně nových médií. Průběh tvorby i vzniklá díla potvrzují, že projekty Speciální výtvarné výchovy nabídly klientům prostor pro seberealizaci, mnohým umožnily objevit i dosud neprojevené schopnosti.

Používáte starou verzi internetového prohlížeče. Doporučujeme aktualizovat Váš prohlížeč na nejnovější verzi.