Experiential learning - developing prosocial students of the Department of Health Education Faculty of Education, Masaryk University in Brno
Autoři | |
---|---|
Rok publikování | 2015 |
Druh | Kapitola v knize |
Fakulta / Pracoviště MU | |
Citace | |
Popis | Kapitola popisuje inovace, které jsme realizovali na Katedře výchovy ke zdraví Pedagogické fakulty MU v Brně a jsou zaměřeny na rozvoj prosociálnosti studentů. Jedná se zejména o aktivity související se zkušenostním učením v oblasti první pomoci a nově také s problematikou prevence syndromu stáří. Inovovaná výuka vede nejen ke zvýšení zdravotní gramotnosti studentů, ale také – v rámci zkušenostního učení - k hlubokému osobnímu prožitku. Dále se v kapitole představujeme výsledky původního výzkumu (analýzy kurikula) a zabýváme možnostmi implementace těchto aktivit do školních vzdělávacích programů základních škol – především (ale ne jen) do vzdělávací oblasti Člověk a společnost (Výchova k občanství) a průřezového tématu Osobnostní a sociální výchova. |