Souvislost chemického experimentu a znalostí žáků v procesu zkušenostního učení

Autoři

ŠINDELKOVÁ Monika MÁLKOVÁ Alžběta PLUCKOVÁ Irena

Rok publikování 2015
Druh Článek ve sborníku
Konference 9. didaktická konference s mezinárodní účastí, Sborník příspěvků
Fakulta / Pracoviště MU

Pedagogická fakulta

Citace
Obor Pedagogika a školství
Klíčová slova Demonstration; Dewey´s experiential learning model; experiment; chemistry; Kolb´s experiential learning cycle; cone if experience; memory; experience; experiential learning; knowledge
Popis Tento příspěvek se z velkého množství různých netradičních didaktických metod zabývá zkušenostním učení, resp. jeho aplikací v předmětu chemie na základní škole prostřednictví chemického experimentu. První část textu vymezuje pojem „zkušenostní učení“ a shrnuje teoretická východiska s důrazem na Deweyho model zkušenostního učení, Daleho kužel zkušenosti a na Kolbův cyklus zkušenostního učení. Druhá část textu obsahuje teoretický úvod k problematice chemického experimentu ve vyučování. Poslední část textu je věnována výzkumnému šetření, jehož úkolem bylo zmapovat průměrnou míru zapamatování si s ohledem na různé vyučovací metody – výklad, žákovský a demonstrační experiment.

Používáte starou verzi internetového prohlížeče. Doporučujeme aktualizovat Váš prohlížeč na nejnovější verzi.