Education to overcoming violated reciprocity between man and nature

Název česky Podíl vzdělávání na překonávání narušené vzájemnosti mezi člověkem a přírodou
Autoři

HORKÁ Hana

Rok publikování 2015
Druh Článek ve sborníku
Konference 2nd International Multidisciplinary Scientific Conference on Social Science and Arts SGEM 2015 - Conference Proceedings, Volume II, Education and Educational Research
Fakulta / Pracoviště MU

Pedagogická fakulta

Citace
www http://sgemsocial.org/ssgemlib/spip.php?page=recherche&recherche=10.5593%2FSGEMSOCIAL2015%2FB12
Doi http://dx.doi.org/10.5593/SGEMSOCIAL2015/B12/S3.043
Obor Pedagogika a školství
Klíčová slova biophile orientation of education; environmental education; eco-social theory of education
Popis V souladu s vizí života v harmonii s přírodou se tematizují nové oblasti ve vzdělávání, úzce spjaté s tzv. biofilní (propřírodní) orientací. V teoretické studii autorka spojuje její charakteristiky s environmentálním přístupem v intencích ekosociálních teorií vzdělávání. Biofilní orientaci vzdělávání posuzuje jako ideovou dimenzi kurikula, založeného na jiném konceptu přírody a kultury. Na základě obsahové analýzy uvádí výběr klíčových témat, který dokládá široký rozsah vzdělávacího obsahu podstatného k objasňování protikladu kultury a přírody. Určující vliv na psychodidaktickou transformaci učiva i jeho zvládnutí z perspektivy ontodidaktické má učitelovo pojetí biofilně orientované výuky.
Související projekty:

Používáte starou verzi internetového prohlížeče. Doporučujeme aktualizovat Váš prohlížeč na nejnovější verzi.