The Level of Reflection in the Professional Development of Pre-Primary Teachers
Název česky | Úroveň reflexe v profesním rozvoji učitelů mateřských škol |
---|---|
Autoři | |
Rok publikování | 2015 |
Druh | Článek v odborném periodiku |
Časopis / Zdroj | Przegląd Pedagogiczny |
Fakulta / Pracoviště MU | |
Citace | |
www | http://www.przegladpedagogiczny.ukw.edu.pl/page/pl/cms/biezacy-numer/ |
Obor | Pedagogika a školství |
Klíčová slova | reflection; reflective practitioner; metacognition; mental operations; pregraduual education; pre-primary education; teacher in pre-primary education |
Popis | Předložená studie přináší do odborného diskurzu pohled na reflexi učitelů mateřských škol ve dvou fázích jejich profesního rozvoje. Úroveň reflexe byla zjišťována v době jejich studia na pedagogické fakultě (24) a pak po roce jejich práce v mateřské škole (6). Autorka nejprve rozvíjí úvahu o potřebnosti rozvíjet reflektivní myšlení učitelů mateřských škol, přičemž se opírá o výsledky dosavadních zjištění v této oblasti. Představuje model reflexe (Korthagen, 2011; Píšová, 2005), který využila ve svém výzkumu. Zbývající část textu se věnuje metodice výzkumu a zjištěním, která z analýzy dat vyplynula. Výsledky ukazují, že cílená podpora reflexe pomáhá rozvíjet vyšší hladiny kognitivního myšlení a ukazuje také na souvislost s využíváním efektivnějších vzdělávacích strategií v předškolním vzdělávání. |