Učební úlohy s různou obtížností jako nástroj řízení učební činnosti žáků a jejich řešení žáky primární školy

Autoři

NOVÁKOVÁ Eva

Rok publikování 2015
Druh Článek ve sborníku
Konference Motivace nadaných žáků a studentů v matematice a přírodních vědách IV
Fakulta / Pracoviště MU

Pedagogická fakulta

Citace
Obor Pedagogika a školství
Klíčová slova Learning task; Regulatory parameter of learning tasks; cognitive complexity of learning tasks; primary school pupil; gifted pupils in Mathematics.
Popis Příspěvek reflektuje současnou vzdělávací praxi na školách běžného typu, kde se ve třídách setkávají žáci s různými vzdělávacími potřebami a odlišnou úrovní matematických schopností. Uvádíme námět matematických učebních úloh, v nichž výchozí, minimální či optimální úroveň obtížnosti zaměřená na „průměrného“ žáka je východiskem pro úlohu vyšší kognitivní náročnosti určenou pro žáka s nadáním pro matematiku a související ukázky žákovských řešení.

Používáte starou verzi internetového prohlížeče. Doporučujeme aktualizovat Váš prohlížeč na nejnovější verzi.