Učební úlohy s různou obtížností jako nástroj řízení učební činnosti žáků a jejich řešení žáky primární školy
Autoři | |
---|---|
Rok publikování | 2015 |
Druh | Článek ve sborníku |
Konference | Motivace nadaných žáků a studentů v matematice a přírodních vědách IV |
Fakulta / Pracoviště MU | |
Citace | |
Obor | Pedagogika a školství |
Klíčová slova | Learning task; Regulatory parameter of learning tasks; cognitive complexity of learning tasks; primary school pupil; gifted pupils in Mathematics. |
Popis | Příspěvek reflektuje současnou vzdělávací praxi na školách běžného typu, kde se ve třídách setkávají žáci s různými vzdělávacími potřebami a odlišnou úrovní matematických schopností. Uvádíme námět matematických učebních úloh, v nichž výchozí, minimální či optimální úroveň obtížnosti zaměřená na „průměrného“ žáka je východiskem pro úlohu vyšší kognitivní náročnosti určenou pro žáka s nadáním pro matematiku a související ukázky žákovských řešení. |