Osobnostní rozvoj pedagogického pracovníka
Autoři | |
---|---|
Rok publikování | 2015 |
Druh | Uspořádání workshopu |
Fakulta / Pracoviště MU | |
Citace | |
Popis | Ve workshopu lektor nabídl a představil ochutnávku metod, které patnáct let uplatňuje ve vzdělávání budoucích či stávajících pedagogů v oblasti osobnostního a sociálního rozvoje. Kurzy osobnostně-sociální přípravy (OSP) jsou založené na osobní prožitkové zkušenosti. Dávají možnost prozkoumávat a experimentovat s vlastními vnitřními motivy, s prožíváním, chováním a komunikaci s druhými. Dávají možnost poučit se o svých sociálních charakteristikách a optimalizovat je. Kurzy OSP vychází a jsou propojeny s teoretickými poznatky z oblasti pedagogiky, psychologie a psychoterapie, avšak hlouběji se teorií nezabývají, je pro ně pouze „pozadím“, které aplikuje do vlastního prožitku a zkušenosti studentů - pedagogů. Pro příklad: efektivita Osobnostní přípravy se neměří tím, že student umí popsat neverbální složky komunikace, ale podstatné je, že s nimi dovede „pracovat“, dovede je sám u sebe a druhých detekovat, posuzovat a ovlivňovat jejich působení v interakci s druhými. |