TIM – test určený k identifikaci nadaných žáků v matematice. Kreativita při řešení matematických úloh

Varování

Publikace nespadá pod Pedagogickou fakultu, ale pod Fakultu sociálních studií. Oficiální stránka publikace je na webu muni.cz.
Autoři

PORTEŠOVÁ Šárka CÍGLER Hynek JABŮREK Michal STRAKA Ondřej JUHOVÁ Dana

Rok publikování 2015
Druh Další prezentace na konferencích
Fakulta / Pracoviště MU

Fakulta sociálních studií

Citace
Popis V ČR dosud chyběl psychometricky ověřený test k identifikaci mimořádného matematického nadání. Z tohoto důvodu jsme na našem pracovišti vyvinuli test TIM, jenž je určen pro rozpoznání matematického nadání u žáků 3.-.5. tříd. V příspěvku nastíníme komplexní proces jeho vývoje, otestujeme, zda se mezi účastníky workshopu neskrývá nadaný páťák a poukážeme na možné využití testu přímo ve školách a v PPP. V závěru se společně s účastníky workshopu zamyslíme nad možným vymezením matematické kreativity či nadání a představíme předběžné výsledky kvalitativního výzkumu implicitních představ učitelů o těchto dvou konstruktech, které srovnáme s obsahem testu TIM.
Související projekty:

Používáte starou verzi internetového prohlížeče. Doporučujeme aktualizovat Váš prohlížeč na nejnovější verzi.