Postavení a úloha školního metodika prevence na vybraných školách v pražském regionu
Autoři | |
---|---|
Rok publikování | 2015 |
Druh | Kapitola v knize |
Fakulta / Pracoviště MU | |
Citace | |
Popis | V rámci výzkumného projektu bylo pomocí strukturovaného rozhovoru o 8 hlavních položkách osloveno pět metodiků prevence na záměrně vybraných středních školách v pražském regionu. Bylo hodnoceno jejich vzdělání, pracovní vytížení, charakteristika preventivních aktivit ve školách, možnosti spolupráce s dalšími organizacemi a dostupnost prevence pro žáky. Informanti mají kromě preventivního působení i další výukové povinnosti, funkce metodika prevence nemusí být vždy honorována a zahrnuta do pedagogického úvazku. Preventivní aktivity jsou nejčastěji realizovány formou přednášek v rámci běžné výuky, fi nancovány školou, a pro žáky jsou tedy bezplatné. Všichni informanti absolvovali specializační kurzy a dále se vzdělávají. |