Nejčastější miskoncepty žáků základních škol vycházející z pojmu ochrana v chemickém kontextu

Autoři

ŠINDELKOVÁ Monika MÁLKOVÁ Alžběta PLUCKOVÁ Irena

Rok publikování 2015
Druh Konferenční abstrakty
Fakulta / Pracoviště MU

Pedagogická fakulta

Citace
Popis Každý žák si přináší ze svého každodenního života spoustu osobních zkušeností a představ. Tyto představy mohou být někdy mylné či špatné. Pro shrnutí těchto mylných představ používáme komplexní pojem miskoncepce (miskoncept). Miskoncept je chápán jako mylné pojetí, mylná představa. Vyskytuje se v souvislosti s chybnými žákovými představami a chybným pojetím učiva či jedna z podob pojetí učiva žáky. V průběhu výuky na žáka nepůsobí pouze učitel, ale i žákovi představy a zkušenosti, které si žák přináší ze svého okolí. Učitelé by měli s těmito představami umět pracovat a snažit se u žáků, tyto mylné představy napravit. Součástí tohoto příspěvku je nejenom literární rešerše problematiky miskonceptů, ale především výsledky výzkumného šetření provedeného na žácích osmých a devátých ročníků devíti základních škol. Cílem výzkumného šetření bylo zmapování nejčastějších miskonceptů souvisejících s pojmem ochrana v chemickém kontextu učiva.

Používáte starou verzi internetového prohlížeče. Doporučujeme aktualizovat Váš prohlížeč na nejnovější verzi.