Kierunki badań dydaktycznych v Republice Czeskiej

Název česky Zaměření didaktického bádání v České republice
Autoři

ČAPKA František VACULÍK Jaroslav

Rok publikování 2013
Druh Článek ve sborníku
Konference Toruńskie Spotkania Dydaktyczne X. Kierunki badań dydaktycznych. Kierunki zmian edukacji historycznej
Fakulta / Pracoviště MU

Pedagogická fakulta

Citace
Obor Dějiny
Klíčová slova didaktics of history; education law; training program; the school subject history; man and society; history text books
Popis Zásadní politicko-ekonomické změny v Československu po roce 1989 se přirozeně promítly i do školství a do výuky dějepisu. Zákonem z roku 1990 byla stanovena povinná školní docházka na 9 let, od poloviny 90. let byl první stupeň základní školy prodloužen na pět let a zaveden povinný 9. ročník. V roce 2004 byl přijat nový školský zákon, který respektoval demokratické a pluralitní trendy všeobecného vzdělávání ve světě. 1. červencem 2007 byl tímto zákonem zaveden tzv. Rámcový vzdělávací program a Školní vzdělávací program. Studie na základě výzkumu dokumentů provádí analýzu stavu současné didaktiky dějepisu na českých školách.

Používáte starou verzi internetového prohlížeče. Doporučujeme aktualizovat Váš prohlížeč na nejnovější verzi.