Diferenciace instrukcí v heterogenní třídě pro žáky s potížemi v učení

Autoři

ODEHNALOVÁ Petra

Rok publikování 2016
Druh Další prezentace na konferencích
Fakulta / Pracoviště MU

Pedagogická fakulta

Citace
Popis Pro vzdělávání v heterogenní třídě (multi-ability classroom) je klíčové umožnit participaci na výuce všem přítomným žákům. Stejně důležité jako výběr individuálních témat a činností pro jednotlivé žáky či skupiny dětí je však také umožnění celému kolektivu participovat na výuce tématu společného pro všechny. Uplatnění obou přístupů klade na učitele vysoké nároky v oblasti plánování i realizace výuky. Studie se zabývá analýzou didaktických metod, forem a prostředků používaných třídním učitelem za účelem diferenciace instrukcí ve třídě, kterou navštěvují žáci s potřebou podpory z důvodu od lehkého až po těžké mentální postižení. Všichni jsou zařazeni do třetího, tedy nejvyššího stupně podpory (special support). Výzkum byl realizovaný ve finské základní škole v průběhu podzimu 2015. Ke sběru dat byla použita kvalitativní strategie. Pro realizaci výzkumu byly zvoleny techniky polostrukturovaného rozhovoru, zúčastněného pozorování a analýzy dokumentace.

Používáte starou verzi internetového prohlížeče. Doporučujeme aktualizovat Váš prohlížeč na nejnovější verzi.