Připravenost vzdělávat žáky s odlišným mateřským jazykem jako pedagogická kompetence: specializace i všestrannost

Autoři

LOLLOK Marek

Rok publikování 2015
Druh Článek ve sborníku
Fakulta / Pracoviště MU

Pedagogická fakulta

Citace
Obor Pedagogika a školství
Klíčová slova learners whose mother tongue is not Czech, learners-foreigners; inclusion; pedagogical competences; teachers education and training
Popis Příspěvek se zabývá tématem vzdělávání žáků s odlišným mateřským jazykem v souvislosti s kompetencemi moderního pedagoga. Na základě poznatků o jednotlivých stránkách a fázích procesu vzdělávání žáků s OMJ jsou pojmenovány a detailněji popsány základní komponenty této komplexní pedagogické kompetence. Vzdělávání žáků s OMJ je přitom chápáno jako součást širšího procesu začleňování a zapojování těchto žáků do společnosti, na kterém se učitel může efektivně podílet jen tehdy, pokud je k tomu dostatečně kvalifikován.

Používáte starou verzi internetového prohlížeče. Doporučujeme aktualizovat Váš prohlížeč na nejnovější verzi.