Projektová výuka nebo integrovaná tematická výuka?
Autoři | |
---|---|
Rok publikování | 2016 |
Druh | Článek ve sborníku |
Konference | Projektové vyučování v přírodovědných předmětech |
Fakulta / Pracoviště MU | |
Citace | |
www | http://pages.pedf.cuni.cz/pvch/files/2016/02/proceedings_2015.pdf |
Obor | Pedagogika a školství |
Klíčová slova | Project-based learning; integrated thematic education; role of teacher; role of student; motivation |
Popis | Projektová výuka využívá skutečnosti, že projekt je pro žáky či studenty motivem sám o sobě. Projekt vychází z logiky životní reality, přispívá k individualizaci výuky a umožňuje vnitřní diferenciaci výuky. Následující text ukazuje využití a zhodnocení projektové výuky v přípravě budoucích učitelů na PedF MU v Brně. Hlavním přínosem předloženého textu je poukázání na nápravu mnohých mylných představ o projektové výuce a zároveň seznámení studentů přírodovědných předmětů se všemi fázemi zpracování kvalitního projektu, jehož cílem je příprava a realizace integrované tematické výuky pro žáky prvního stupně základní školy. |