Kritéria dělitelnosti a rozvíjení matematického myšlení
Autoři | |
---|---|
Rok publikování | 2016 |
Druh | Článek ve sborníku |
Konference | XXXIV. International Colloquium on the Management of Educational Process: proceedings of abstracts and electronic versions of reviewed contributions on CD-ROM |
Fakulta / Pracoviště MU | |
Citace | |
Obor | Pedagogika a školství |
Klíčová slova | Divisibility; criterions of divisibility; iterations; |
Popis | Příspěvek vznikl na základě výzkumu zaměřeného na inovaci forem a metod výuky na střední škole. Obsahem příspěvku jsou některá méně známá kritéria dělitelnosti v desítkové soustavě, při jejichž odvození jsou využity jednak kongruence, jednak iterativní proces využívající zápisu čísla v desítkové soustavě. Pozornost je věnována zejména kritériím dělitelnosti sedmi. Uvedené téma je aplikací znalostí teorie dělitelnosti v oboru celých čísel pro nadané studenty matematiky. |