DIDAKTIKA ODBORNÝCH TECHNICKÝCH PŘEDMĚTŮ NA STŘEDNÍCH ŠKOLÁCH – VÝVOJ, STAV A PERSPEKTIVY
Autoři | |
---|---|
Rok publikování | 2016 |
Druh | Článek v odborném periodiku |
Časopis / Zdroj | JTIE - Journal of Technology and Information Education |
Fakulta / Pracoviště MU | |
Citace | |
Doi | http://dx.doi.org/10.5507/jtie.2016.003 |
Obor | Pedagogika a školství |
Klíčová slova | Subject didactics; didactics of technical subjects; engineering education; historical development of didactics of technical subjects; current status; scientific research in the didactics of technical subjects |
Přiložené soubory | |
Popis | Záměrem předložené přehledové studie je nastínit vznik a historický vývoj oborové didaktiky technických předmětů na středních školách, dále potom analyzovat její současný stav a naznačit možnosti jejího dalšího vývoje. S ohledem na rozsah dané problematiky je pozornost zaměřena na klíčové momenty, které charakterizují hlavní tendence vývoje této oborové didaktiky s důrazem na význam vědeckovýzkumné činnosti v této oblasti. Prezentována jsou i vybraná výzkumná zjištění k problematice výukových metod a technické tvořivosti žáků v odborných technických předmětech na středních školách. |