MODERNÍ DĚJINY V REFLEXI POŠTOVNÍ ZNÁMKY A JEJÍ DIDAKTICKÝ POTENCIÁL
Autoři | |
---|---|
Rok publikování | 2016 |
Druh | Článek ve sborníku |
Konference | Přítomná minulost: XVII. A XXVIII. Letní škola historie. |
Fakulta / Pracoviště MU | |
Citace | |
Obor | Dějiny |
Klíčová slova | history teaching; didactics of history; postage stamps; modern history; propaganda; medial education. |
Popis | Text analyzuje didaktické a metodické aspekty uplatnění poštovních známek v edukačním procesu. Poštovní známky reprezentují historický pramen reflektující zejména moderní dějiny. Na základě vhodného výběru lze jejich prostřednictvím v dějepisné výuce výstižně a účinně vysvětlovat zejména mechanismy propagandy. Autor dospívá k závěru: Poštovní známka jako alternativní edukativní médium posiluje především mezipředmětovou kooperaci školní dějepis – mediální výchova. |