Rodiče nadaných dětí v situacích pedagogického rozhodování
Autoři | |
---|---|
Rok publikování | 2016 |
Druh | Článek ve sborníku |
Konference | Sborník příspěvků XII. ročníku mezinárodní konference Pedagogická diagnostika a evaluace 2016. |
Fakulta / Pracoviště MU | |
Citace | |
Obor | Pedagogika a školství |
Klíčová slova | research; intellectually gifted child; parental dilemmas; parental educational strategies |
Popis | Vychovávat nadané dítě je jedním nejnáročnějších úkolů, se kterým se mohou rodiče v životě setkat. Takové dítě se zpravidla odlišuje od svých vrstevníků nejen svými mimořádnými schopnostmi, ale také řadou dalších znaků a projevů. Studie přináší poznatky z výzkumné sondy zaměřené na edukační otázky provázející proces rodičovské identifikace s touto skutečností v případě jejich dětí navštěvujících 1. stupeň základní školy. Téma je pokračováním řešení Výzkumného záměru PdF MU Brno MSM0021622443 Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání. |
Související projekty: |