Výuka psychologie pro učitele primárního a preprimárního stupně ve společném základu na PdF MU
Autoři | |
---|---|
Rok publikování | 2016 |
Druh | Konferenční abstrakty |
Fakulta / Pracoviště MU | |
Citace | |
Popis | Nová akreditace předmětů učitelského studia na PdF MU poskytuje možnosti úzké spolupráce pedagogů a psychologů v tzv. „společném základu“. Jde o předměty, na nichž se společně podílí odborníci z kateder psychologie i pedagogiky současně. Ojedinělý je i nový způsob spolupráce odborníků, vzdělavatelů budoucích učitelů na výuce. Učitelé společně domlouvají obsah a rozsah předmětů, metody výuky i výsledné cíle. Předpokládá se i podíl na společném vedení seminářů přímo v praxi. Pro primární a preprimární pedagogiku se jedná o předměty jako pedagogicko psychologická diagnostika, pedagogická reflektivní praxe s využitím prvků dramatické výchovy nebo osobnostní a sociální výchovy aj. Nově je také vypracován profil absolventa, ze kterého pak žádoucí kompetence studenta vyplývají a které jednotlivé pedagogické a psychologické kurzy formují a rozvíjí. |