Kvalitativní výzkum v pregraduální přípravě učitelů: studenti v roli výzkumníků
Autoři | |
---|---|
Rok publikování | 2016 |
Druh | Konferenční abstrakty |
Fakulta / Pracoviště MU | |
Citace | |
Popis | Příspěvek mapuje možnosti využití kvalitativního výzkumu v pregraduální přípravě učitelů. Zaměřuje se zejména na zplnomocnění studentů k realizaci kvalitativního výzkumu. Představíme výzkum interakce studentů učitelství se žáky v průběhu praxe. Výzkumnými metodami byly focus group s deseti studenty učitelství a narativní výpověď žáku o zážitcích se studentem učitelství. Čtyři participanti z focus group (studenti učitelství) byli zároveň členy výzkumného týmu. Data zpracovávali pro účely publikace kapitoly v monografii, prezentace na konferenci a také pro svoji diplomovou práci. Na základě reflexe tohoto výzkumného projektu studenty učitelství a vedoucí projektu bude diskutována využitelnost kvalitativního výzkumu ve vysokoškolském vzdělávání k propojení výuky a výzkumu. Realizovaný výzkumný projekt bude představen jako jedna z cest k realizaci research based education na vysoké škole. |
Související projekty: |