Expert Teacher: Objective Determinants of Developing and Maintaining Expertise (in FLT Perspective)
Název česky | Učitel expert: objektivní determinanty rozvoje a udržování expertnosti učitelů (cizích jazyků) |
---|---|
Autoři | |
Rok publikování | 2016 |
Druh | Článek v odborném periodiku |
Časopis / Zdroj | XLinguae |
Fakulta / Pracoviště MU | |
Citace | |
www | http://xlinguae.eu/2016_09_01_07.html |
Doi | http://dx.doi.org/10.18355/XL.2016.09.01.91-109 |
Obor | Pedagogika a školství |
Klíčová slova | Biographic interview; Foreign language teacher; Objective determinants; Professional development; Teacher expertise |
Popis | Studie je zaměřena na bezprostřední a širší prostředí učitelů cizích jazyků a jeho vliv na jejich profesní rozvoj a utváření expertnosti, a to z jejich pohledu. Studie byla provedena v rámci širšího výzkumného projektu zacíleného na povahu expertnosti učitelů cizích jazyků. Jeho třetí část byla orientována diachronně a kladla si za cíl prozkoumat determinanty rozvoje učitelské expertnosti. Data z biografických rozhovorů s osmi učiteli českých základních škol byla podrobena obsahové analýze s pracující s teoretickými kategoriemi. |