Expert Teacher: Objective Determinants of Developing and Maintaining Expertise (in FLT Perspective)

Název česky Učitel expert: objektivní determinanty rozvoje a udržování expertnosti učitelů (cizích jazyků)
Autoři

ULIČNÁ Klára PÍŠOVÁ Michaela HANUŠOVÁ Světlana JANÍKOVÁ Věra NAJVAR Petr

Rok publikování 2016
Druh Článek v odborném periodiku
Časopis / Zdroj XLinguae
Fakulta / Pracoviště MU

Pedagogická fakulta

Citace
www http://xlinguae.eu/2016_09_01_07.html
Doi http://dx.doi.org/10.18355/XL.2016.09.01.91-109
Obor Pedagogika a školství
Klíčová slova Biographic interview; Foreign language teacher; Objective determinants; Professional development; Teacher expertise
Popis Studie je zaměřena na bezprostřední a širší prostředí učitelů cizích jazyků a jeho vliv na jejich profesní rozvoj a utváření expertnosti, a to z jejich pohledu. Studie byla provedena v rámci širšího výzkumného projektu zacíleného na povahu expertnosti učitelů cizích jazyků. Jeho třetí část byla orientována diachronně a kladla si za cíl prozkoumat determinanty rozvoje učitelské expertnosti. Data z biografických rozhovorů s osmi učiteli českých základních škol byla podrobena obsahové analýze s pracující s teoretickými kategoriemi.

Používáte starou verzi internetového prohlížeče. Doporučujeme aktualizovat Váš prohlížeč na nejnovější verzi.