Support for Students with Soecial Educational Needs in Inclusive Schools in the Czech republic - Compared to Current Trends in Education Abroad
Autoři | |
---|---|
Rok publikování | 2016 |
Druh | Článek ve sborníku |
Konference | Špeciálne vzdelávacie potreby. Jubilejná časť konferenčného cyklu. III. časť. |
Fakulta / Pracoviště MU | |
Citace | |
Obor | Pedagogika a školství |
Klíčová slova | concept of inclusion; inclusive schools; students with special educational needs; special schools; teachers |
Popis | Článek se zabývá problematikou současného konceptu začlenění žáků se SVP do společného vzdělávání. Tento koncept je na různých úrovních rozvoje v evropských zemích (Evropská agentura, 2003). Ve vztahu k nabídce podpory pro žáky se speciálními vzdělávacími potřebami, rozlišujeme mnoho různých cest rozvoje v Evropě. Obecně lze říci, že je zde tendence k transformaci speciálních škol a k podpoře dalšího vzdělávání učitelů, k vývoji a šíření výukových materiálů a metod směrem k inkluzivní škole a rodičům jejich žáků a částečně i na podporu jednotlivých žáků, zejména v období jejich přechodu ze školy do pracovního života. Text této kapitoly se věnuje analýze současných legislativních opatření v České republice s ohledem na inkluzivní vzdělávání ve školách hlavního vzdělávacího proudu, a srovnání s konceptem individuální pomoci při učení a vývoji v Bádensku-Württembersku v Německu. Dále se věnuje problematice podpůrných opatření určeným žákům se speciálními vzdělávacími potřebami v inkluzivních školách z pohledu Švýcarska, kantonu Curych, ve vztahu k Mezinárodní klasifikace funkčních schopností, disability a zdraví. |
Související projekty: |