Ústní interakce a rozvoj komunikační kompetence při výuce angličtiny s interaktivní tabulí
Autoři | |
---|---|
Rok publikování | 2016 |
Druh | Odborná kniha |
Fakulta / Pracoviště MU | |
Citace | |
Popis | Publikace popisuje a shrnuje výzkum aktuálního tématu rozvoje komunikační kompetence v ústní interakci při výuce angličtiny s interaktivní tabulí. Cílem šetření bylo zjistit, vytvářejí-li učitelé žákům příležitosti k ústní interakci a navozují-li v hodinách anglického jazyka komunikační situace. Pozornost je zaměřena na to, zda a případně jak je ústní interakce v cílovém jazyce a její nácvik ovlivněna současným používání interaktivní tabule. Výzkumu byly podrobeny s tímto související jevy a oblasti – formy interakce, které učitelé používali při vyučování, typy činností, ke kterým IWB sloužila, technické úkony, které na ní učitel či žáci prováděli. Výzkumným nástrojem bylo kvalitativní strukturované pozorování ve vybraných školách v České republice, které vyústilo v analýzu observačních záznamů. Výsledky analýzy pak byly následně konfrontovány se závěry některých zahraničních a domácích výzkumných studií. K nejdůležitějším zjištěním, jež výsledky naznačují, patří, že učitelé, kteří neuplatňují principy komunikačního přístupu a jejichž výuka nemá činnostní charakter, používají interaktivní tabuli velmi tradičním způsobem a moderní technologie nijak nepřispívá ke změně jejich vyučovacího stylu. Výsledky výzkumu byly kriticky zhodnoceny a byla navržena možná řešení i směr dalšího zkoumání. e-ISBN 978-80-210-8485-8 |