Folk Song in Czech School – A Challenge for Music Education and Ethnomusicology?
Název česky | Lidová píseň v české škole - výzva pro hudební pedagogiku a etnomuzikologii? |
---|---|
Autoři | |
Rok publikování | 2016 |
Druh | Konferenční abstrakty |
Fakulta / Pracoviště MU | |
Citace | |
Popis | Lidová píseň je tradičně východiskem hudebně pedagogické práce v českých školách. Autorka prezentuje pohled na perspektivy hudebně folklorního dědictví v podmínkách současného kulturně společenského vývoje. Vychází z poznatků hudebně pedagogického a etnomuzikologického bádání a předkládá možnosti spolupráce mezi oběma vědeckými disciplínami. Na podkladě konkrétních příkladů ze školní praxe dokládá možnosti aplikace výsledků etnomuzikologického bádání do školního prostředí. Lidová hudba a píseň je zde prostředkem a cílem nejen hudebních aktivit; může být účinně integrována do různých oblastí výchovy a vzdělání. Příspěvek je zaměřen na interdisciplinární přístup v rámci vědeckých disciplín i uplatnění integrace mezi výchovně vzdělávacími předměty ve škole. |