Přístupy k rozvoji komunikačních schopností žákyň a žáků s tělesným postižením ve spolkové zemi Baden-Württemberg
Autoři | |
---|---|
Rok publikování | 2017 |
Druh | Článek ve sborníku |
Konference | Speciálněpedagogické intervence v současnosti. Sborník příspěvků z konference s mezinárodní účastí. |
Fakulta / Pracoviště MU | |
Citace | |
Obor | Pedagogika a školství |
Klíčová slova | communication ability; impaired communication ability; physical disability; dysarthria; speech therapy |
Popis | Text se věnuje problematice rozvoje komunikačních schopností u německých žákyň a žáků s narušenou komunikační schopností – dysartrií, kteří navštěvují dlouhodobě spolupracující zařízení. Teoretická část charakterizuje komunikační schopnosti u osob s tělesným postižením a systém vzdělávání logopedů v Baden-Württemberg, praktická část prezentuje vybrané výsledky kvalitativních šetření, která analyzovala uplatňované logopedické přístupy, pomůcky a oblasti rozvoje, jimž je u sledovaných žákyň a žáků věnována největší pozornost. |
Související projekty: |