Přínos výtvarných dílen pro autentickou tvorbu dětí slovenské menšiny v Rumunsku a další vzdělávání jejich učitelů.
Autoři | |
---|---|
Rok publikování | 2016 |
Druh | Článek ve sborníku |
Konference | Sborník z mezinárodní vědecké konference ICOLLE 2016 |
Fakulta / Pracoviště MU | |
Citace | |
www | http://icv.mendelu.cz/veda-a-vyzkum/25493-konference-icolle |
Obor | Pedagogika a školství |
Klíčová slova | Romania; Slovak minority; visual art workshop; school; teacher; tradition; culture; children creativity; visual art education; quality of education; follow-up education of teacher; benefits of interventions |
Popis | Text popisuje příležitosti k tvorbě, které mají děti slovenské menšiny žijící v rumunské Gemelčičce a přibližuje práci jejich učitelů. Prostřednictvím výtvarných dílen vedených pedagogy-dobrovolníky z České republiky došlo k rozšíření povědomí místních učitelů o možnostech svébytné výtvarné tvorby. Především byl zviditelněn tvůrčí potenciál místních dětí, jelikož v rámci výtvarné výchovy neměly mnoho příležitostí pro autentické a velkorysé vyjádření. Zájem místních učitelů proniknout do procesu tvorby dětí vedl v letech 2013–2015 k realizaci cílených intervencí do výuky výtvarné výchovy v místní škole. Zkoumáním jejich průběhu i výsledků bylo možné sledovat nejen ochotu místních učitelů měnit svoje postoje k výtvarné výchově, ale také docenit její přínos. Nabídka tvůrčích činností jim umožnila zvyšovat svoji odbornost a hledat cesty pro zkvalitnění vlastní výuky. |