Creativity in foreign language teaching

Varování

Publikace nespadá pod Pedagogickou fakultu, ale pod pracoviště Centrum jazykového vzdělávání. Oficiální stránka publikace je na webu muni.cz.
Autoři

ŠEVEČKOVÁ Monika

Rok publikování 2016
Druh Článek ve sborníku
Konference Journal of Education, Culture and Society
Fakulta / Pracoviště MU

Centrum jazykového vzdělávání

Citace
Obor Pedagogika a školství
Klíčová slova cognitive linguistics; creativity; folklore; foreign language; game; motivation; pedagogy; Russian
Popis Creativity development in foreign language teaching means a good opportunity for students to effectively build language competences and increases the motivation for learning. The practical examples of learning Russian derive from folklore materials (songs, tales, etc.) and also from current matters, which represent the spiritual culture (films, poems, etc.). Besides increasing the level of foreign language knowledge, students are extending their familiarity of facts (realia) during the creative language games. In this paper we describe the recent findings in the field and propose possible directions for future research.

Používáte starou verzi internetového prohlížeče. Doporučujeme aktualizovat Váš prohlížeč na nejnovější verzi.