Motivace v přírodovědných předmětech

Autoři

ŠINDELKOVÁ Monika MÁLKOVÁ Alžběta

Rok publikování 2014
Druh Další prezentace na konferencích
Fakulta / Pracoviště MU

Pedagogická fakulta

Citace
Popis Přednáška na konferenci: Příspěvek vznikl na základě poměrně často probíhajících průzkumů různých druhů motivace žáků v jednotlivých vyučovacích předmětech. Důležitá je motivace i v přírodovědných předmětech - přírodopisu, chemii, zeměpisu a fyzice. Článek poukazuje na důležitost experimentů jako motivačního prvku ke zvýšení zájmu žáků základních a středních škol o přírodovědné předměty. V úvodní části jsou zmíněny modely a výkladové principy motivace. V další části poukazuje na spojitost motivace s oblíbeností předmětů, vymezuje pojem experiment, vnitřní a vnější motivace a zabývá se osobností učitele. Závěr je věnován projektu „Masarykova juniverzita“, jakožto příkladu jednoho z mnoha způsobů, jak přírodovědné předměty zpopularizovat mezi žáky.

Používáte starou verzi internetového prohlížeče. Doporučujeme aktualizovat Váš prohlížeč na nejnovější verzi.