Informal Teaching of Special Theory of Relativity
Název česky | Učit STR neformálně? |
---|---|
Autoři | |
Rok publikování | 2017 |
Druh | Článek ve sborníku |
Konference | Scientia in Educatione, Vol 8 (2017) Keynotes and selected papers from the International Conference on Physics Education, ICPE-EPEC 2013 (Special Issue) |
Fakulta / Pracoviště MU | |
Citace | |
www | http://www.scied.cz/index.php/scied/article/viewFile/751/393 |
Obor | Pedagogika a školství |
Klíčová slova | informal science education; animation; courseware; special relativity |
Přiložené soubory | |
Popis | V této případové studii prozkoumáme úroveň porozumění teorie relativity u budoucích učitelů přírodovědných předmětů, kteří se na Pedagogické fakultě seznamují s vyučováním fyziky. K ilustraci základních relativistických důsledků byla použita multimediální animace speciální teorie relativity. Byl zkoumán její dopad na výstupy z učení. Ve výzkumu byla použita případová studie. Údaje z výzkumu byly získány rozhovory a otevřenými otázkami připravenými výzkumným pracovníkem. |