Volba vhodného označení nebo substituce při řešení matematických úloh
Autoři | |
---|---|
Rok publikování | 2017 |
Druh | Článek ve sborníku |
Konference | XXXV. International Colloquium on the Management of Educational Process: proceedings of abstracts and electronic versions of reviewed contributions on CD-ROM |
Fakulta / Pracoviště MU | |
Citace | |
Obor | Pedagogika a školství |
Klíčová slova | Mathematical problem; substitution; goniometric function; analytical geometry |
Popis | Příspěvek vznikl na základě výzkumu zaměřeného na inovaci forem a metod výuky na střední škole. Článek ukazuje na několika příkladech, jak lze za pomocí vhodného označení, obrázku nebo substituce usnadnit řešení matematických úkolů či problémů, dokonce i v případech, kdy je řešení značně obtížné. Příklady jsou vybrány z oblasti algebry, geometrie a jednoduchých funkcionálních rovnic. Článek zdůrazňuje, jak je důležité u studentů - budoucích učitelů matematiky – rozvíjet schopnost zvolit vhodné označení či substituci. |